PROSJEKTER
Norske Grønnsaker utvikler og produserer fullverdige og varierte prosjekter på en effektiv og kreativ måte.
Sketsjer
(Youtube, Facebook, NRK-nett)
Norske Grønnsaker er mest kjent for å lage sketsjer. I 2013 begynte de å lage ukesaktuelle animerte sketsjer for NRK gjennom deres satirekanal Satiriks. Dette har resultert i millioner av seere på NRK, facebook og youtube, humorpris-nominasjon og mange tusen engasjerte følgere.
Kan sees her.
Sommersnutter
(TV-serie, NRK)
Sommersnutter er en sketsjeserie som tar for seg den norske sommeren. Hver sesong omhandler et nytt miljø og forteller enten enkeltstående sketsjer eller et lengre narrativ. Serien har gått i 4 sesonger på NRK og flere av Grønnsakenes mest elskede figurer har dukket opp her. Serien ble utformet til å både funke på TV og Youtube.
Kan sees her.
Satiriks på ekte
(Tv-serie, NRK)
«Satiriks på ekte» gikk 2 sesonger på NRK i 2019 og bestod av ukesaktuelle satire-stunts som ble elsket og hatet. Her produserte Norske Grønnsaker humor som blandet tegnefilm og virkelighet i høy hastighet. Animerte stunts som bl.a. å sende en tegnefilm-ulv på radio, tulleringe til partiet Rødt som Onkel Skrue, og påkle Jonas Gahr Støre pampete klær. Grønnsakene brukte eksperimentelle teknikker for å ta fatt i ukentlige problemstillinger og for å gjenskape podkastøyeblikk og seerenes egne opplevelser.
Kan sees her.
Distriktspolitiet
(Tv-serie, NRK)
En 6 episoders animert tv-serie for voksne som ble produsert og sendt på NRK i 2020.
I serien følger vi to politimenn som alene har ansvar for å håndtere Norges nyeste og største fylke, Storland. En serie som håndterer distriktspolitikk med fantasi, brodd og humor. Norske Grønnsaker utviklet her en fullverdig animert tv-serie fra idé til ferdig produkt på bare 7 måneder.
Kan sees her.
Foredrag
Grønnsakene har stor glede av å dele sin unike erfaring og har holdt flere foredrag for bl.a Den Kulturelle Skolesekken og diverse bedrifter og filmfestivaler.Gjennom sketsjer, egenopplevde historier fra bransjen og andre eksempler holder de foredrag om alt fra hvordan man lager satire, om å jobbe kreativt under press og om arbeidsprossessen bak sine unike prosjekter.
Kommersielt samarbeid
Norske Grønnsaker har ved flere anledinger jobbet med kjente merkevarer for å utvikle kreative og effektive reklame- og promo-filmer. De har gjennomført samarbeid med bl.a. Peugeot Norge, Bergans og Møller bil. Ved flere anledninger har Norske Grønnsaker brukt sin stil og humor for å promotere prosjekter til andre humorister. Som f.eks Harald Eias liveshow med Jo Nesbø og Karl Ove Knausgård og boken “Hva er Humor” av Markus Gaupås Johansen.
Live underholdning
Grønnsakene har ved flere annledninger opptrett på scenen med improvisert Satire-tegning. Enten gjennom live-podcaster og valgvake med Satiriks eller under Humorfest i 2016 på Ole Bull i Bergen.
Grafikk og illustrasjoner
Norske Grønnsaker gjør illustrasjonsjobber for magasiner, festivaler og teater.I høsten 2015 jobbet Grønnsakene med Nobels Fredssenter og deres utstilling om Dalai Lama. Her produserte de en komplett grafisk fremstilling av Dalai Lamas liv og virke som appelerte både til barn og voksne.